FAQ - Triaba Tutkimuspaneli.

1. Mitä minun tulee tehdä vastaanottaakseni ilmaisia tutkimuksia?

Ainoa mitä sinun tulee tehdä, on täyttää lyhyt rekisteröitymiskaavake nettisivumme kotisivulla, ja klikata ”submit.”

Sen jälkeen saat meiltä sähköpostin, jossa on linkki, jonka kautta sinun tulee vahvistaa osallistumisesi tutkimuspaneliin. Hyvin yksinkertaista. 

2. Milloin saan ensimmäisen kyselyni?

Sinun pitäisi saada ensimmäinen maksettu kyselysi pian sen jälkeen, kun olet ilmoittanut tietosi, ja rekisteröitynyt Panelin käyttäjäksi. kyselyt lähetetään rekisteröityessäsi ilmoittamaasi sähköpostiin. Olet oikeutettu saamaan tutkimuksia heti rekisteröitymisesi jälkeen. Sen vuoksi voit saada kutsun tutkimukseen hyvinkin pian, mutta yleisesti ottaen ensimmäinen tutkimus tulee viimeistään 2-3 viikon kuluessa. Kaikki riippuu profiilisi tiedoista ja kiinnostuksen kohteistasi sekä kyselyn teettäjien tarpeista. 

3. Mitä tarkalleen ottaen Triaba paneli minulle lähettää?

Triaba paneli lähettää sinulle sähköpostitse kutsuja maksettuihin markkinatutkimuksiin. 

4. Kuinka paljon ansaitsen vastaamastani tutkimuksesta?

Tutkimuksesta saatava korvaus riippuu tutkimuksen pituudesta, sekä yrityksestä, jolle tutkimus tehdään. Yleensä pidemmästä tutkimuksesta saat isomman korvauksen. Maksetut korvaukset vaihtelevat yleensä 0,5 – 4 euron välillä jokaisesta tekemästäsi tutkimuksesta. 

5. Kuinka saan rahat ja kuka ne maksaa?

Rahat maksaa Syno International, ja ne maksetaan panelitilillesi, jonka tiedot näet, kun kirjaudut sisään. 

6. Maksetaanko tutkimuksesta rahaa?

Kyllä, saat palkkiosi PayPal palvelun kautta 

7. Kuinka suorittaa palkkion nosto?

Tehdäksesi noston,sinun tulee valita nostotapa.

1. Kirjaudu Triaba tilillesi

2. Valitse ”ansaitut pisteet”

3. Vasemmassa alakulmassa valitse ”vaihda maksutapa”

4. Valitse haluamasi maksutapa alasvetovalikosta

5. paina ”päivitä” 

8. En ole ollut aktiivinen vähään aikaan,ja nyt ovat ansaitsemani pisteet kadonneet panelitililtäni. Miksi?

Jos et ole ollut tiettyyn ajanjaksoon aktiivinen panelissamme, niin pisteet eivät enää näy tililläsi. Tiedot pisteistäsi ovat kuitenkin olemassa.Aktivoidaksesi pisteesi tilillesi, sinun täytyy lähettää s-postia support(at)triaba.com, ja pyytää pisteittesi aktivointia. Mikäli edellisestä käytöstäsi on kulunut jo pidempi aika, saattaa olla että jäsenyytesi panelissa on lopetettu. 

9. Kuinka suoritan maksun PayPal-tililleni?

Jos sinulla ei vielä ole PayPal-tiliä, käy avaamassa sellainen osoitteessa: https://www.paypal.com On tärkeää, että käytät samaa sähköpostiosoitetta luodessasi PayPal-tiliä, kuin johon vastaanotat tutkimuksia. Jos sinulla jo on PayPal-tili, voit liittää tutkimuksissa käyttämäsi sähköpostiosoitteen PayPal-tiliisi. 

1.Kirjaudu panelitilillesi

2.Valitse”ansaitut pisteet”

3.Kun olet saavuttanut vaadittavan minimisumman tutkimuksista (5euroa), paina ”päivitä”-painiketta, ja rahat siirtyvät PayPal-tilillesi.

4.Tarkista PayPal-tililtäsi,että suoritus on onnistunut. 

10. Kuinka monta tutkimusta voin saada kuukaudessa?

Tämä riippuu profiilistasi (sukupuoli, asuinpaikkasi jne) sekä asiakkaiden tarpeesta. 

11. Pitääkö minun asua suomessa,voidakseni osallistua Triaba Paneliin?

Kyllä. Sinun pitää asua Suomessa, voidaksesi osallistua suomalaisiin tutkimuksiin Triaba panelin kautta. Mutta meillä on tutkimuspaneleita myös Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, USA:ssa, Kanadassa, Englannissa, Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä, Intiassa, Etelä-Afrikassa, Australiassa, Espanjassa ja hollannissa. Avaamme myös koko ajan uusia panelisivuja uusiin maihin piakkoin (Ranska) Joten tarkkaile tilannetta, lisäämme koko ajan uusia maita listallemme. 

12. Kuinka paljon minun pitää maksaa tästä palvelusta?

Tämän palvelun sinulle tarjoaa Triaba tutkimuspaneli, eikä se maksa sinulle mitään. Me emme koskaan pyydä sinulta rahaa. Ei mitään piilositoumuksia. 

13. Haluan vastaanottaa enemmän tutkimuksia,ja ansaita enemmän?

Mitä tarkemmat tiedot annat rekisteröityessäsi profiiliisi, sitä todennäköisempää on että saat tutkimuksia useammin. Kysymme myös jo rekisteröitymisvaiheessa, kuinka paljon haluat osallistua. Pyrimme pitämään tasapainossa osallistumiesi ja lähettämiemme kyselyjen määrän. 

14. Voinko kutsua ystäviäni mukaan tutkimuksiin?

Suosittelemme sitä lämpimästi. 

15. Voiko palkkiot lunastaa shekkinä?

Ei voi. Käytämme PayPal: ia, koska se on tehokas, laajalle levinnyt ja luotettava. Sen avulla voimme myös pitää kustannukset minimissä, ja näin maksaa panelisteillemme nopeasti ja helposti. 

16. Kuinka vaihdan sähköpostiosoitteeni?

Vaihtaaksesi sähköpostiosoitteesi, sinun pitää ottaa yhteyttä tukeemme support(at)triaba.com josta ilmenee vanha osoitteesi mihin olet vastaanottanut tutkimuksia, sekä uusi osoite, johon haluat jatkossa vastaanottaa tutkimuksia.Turvallisuussyistä liitä mukaan postinumerosi ja syntymävuotesi. Kun olemme vastaanottaneet nämä tiedot,sähköpostiosoitteesi on aktivoitu. 

17. Olen unohtanut käyttäjänimen/salasanan,mitä teen?

Mikäli olet unohtanut käyttäjänimesi tai salasanasi,toimi seuraavasti.

1. Valitse allaoleva linkki: https://www.triaba.fi/Kirjaudu

2. Valitse linkki” forgot your login details” (unohdin käyttäjätunnuksen/salasanan)

3. Kirjoita sähköpostiosoitteesi.

4. Valitse harmaa painike sivun vasemmasta laidasta. Jos olet useamman panelin jäsen,valitse se paneli, johon haluat uudet sisäänkirjautumistiedot.

5. Uudet sisäänkirjautumistiedot lähetetään sinulle ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. 

18. Yritin kirjautua Triaba Panelin tililleni, mutta kirjautuminen menikin toiseen paneliin, jonka jäsen olen myös. Kuinka tämä on mahdollista?

Triaba Paneli on Cint Insight Exchange jäsen,ja jos olet jäsenenä muissa paneleissa, jotka kuuluvat CPX-verkostoon, niin on mahdollista kirjautua myös näihin paneleihin Triaban web-sivujen kautta. Sinun pitää antaa oikeat sisäänkirjautumistiedot siihen nimenomaiseen paneliin, johon haluat kirjautua. 

 

20. Triaba paneli Facebookissa-Voinko liittyä ryhmään?

Tottakai voit. Facebook-ryhmän jäsenenä voit voittaa 250 NOK (n.30 euroa)joka kuukausi. Jäsenen tulee olla osallistunut vähintään yhteen kyselyyn sen kuluvan kuukauden aikana. 

21. Kun klikkaan tutkimuslinkkiä,saan ilmoituksen, että tutkimus on päättynyt, tai että kiintiö on täynnä, miksi?

- Tutkimus on päättynyt-ilmoitus voi johtua seuraavista syistä:

- Tutkimus on valmistunut.Normaalisti tutkimukset kestävät 2-7 päivää.

- Tutkimukseen on saatu haluttu määrä vastauksia.

- Jotkut tutkimukset sulkeutuvat automaattisesti 10-15 minuutin kuluessa,jos ei niitä ole käytetty tai aloitettu.

- Kiintiö täynnä tarkoittaa, että siihen on saatu tarpeeksi vastauksia kohderyhmältä.

Tämä voi tapahtua jo ennen tutkimuksen aloittamista,joka tarkoittaa, että tutkimus on jo suljettu, tai vasta siinä vaiheessa, kun olet jo täyttänyt osan tutkimuksesta, jolloin et välttämättä kuulu kohderyhmään, tai alueeltasi on jo saatu tarvittava määrä vastauksia. Tämä määrä yleensä vaihtelee riippuen siitä mihin tutkimukseen olet vastannut ja millainen kokonaismäärä vastauksia tarvitaan eri ihmisistä täyttämään kiintiö.

- Tutkimus joka ilmoittaa”kiintiö täynnä”, ei ole valmistunut tutkimus, joten tästä ei myöskään makseta palkkiota. Vain valmiiksi saadut tutkimukset oikeuttavat korvaukseen. 

22. Miksi minut siirretään tutkimuksesta toiseen?

Tutkimukset lähetetään automaattisesti, kun profiilisi täsmää haluttuun tutkimukseen. Kuitenkin,joskus tulee tilanteita,joissa tutkimus on jo täynnä,tai sinut on poistettu ko. Tutkimuksesta, niin lopettamisen sijaan sinulle saatetaan etsiä automaattisesti toinen tutkimus, jonka kohderyhmään saattaisit kuulua. Tällä tavoin pääset kuitenkin osallistumaan. 

23. Saan ilmoituksen ”error” (virhe) tutkimukseen osallistuessani?

Virhe voi johtua paristakin syystä.

1 . Jos evästeet/(cookies) eivät ole käytössä, kysely ei tunnista sinua vastaanottajaksi kun olet päässyt sivun loppuun, vaan kysely katkaistaan aikakatkaisulla. Pidä huoli, että koneesi hyväksyy evästeet. Ohjeet löydät oman koneesi käyttöohjeista.

2. Jos tutkimus keskeytyy tietyn pituiseksi ajaksi selainistunto katkeaa, ja aikaviive katkaisee istunnon. Tässä tapauksessa tutkimusta ei ole enää mahdollista aloittaa uudelleen saman linkin kautta. 

24. Miksi en saa enää tutkimuskutsuja?

Tutkimuksia lähetetään automaattisesti, mikäli profiilisi vastaa haluttua kohderyhmää. Suosittelemme, että kerrot profiilissasi mahdollisimman tarkasti tietoja itsestäsi. Näin on helpompi lähettää sinulle tutkimuksia, joiden kohderyhmään kuulut. 

25. Miksi minulta kysytään samoja kysymyksiä kahdesti?

Pyrimme aina löytämään juuri sinulle oikeat kyselyt. Joskus tulee tilanteita, jolloin sinulta kysytään samoja kysymyksiä kahdesti-kerran esikyselyssä (jossa kartoitamme profiilisi sopivuuden), ja toisen kerran itse varsinaisessa kyselyssä (jossa varmistamme sopivuutesi kyselyyn) Vaikkakin kahteen kertaan kysyminen saattaa harmittaa,tai näyttää virheeltä, ei se sitä suinkaan ole. Parannamme jatkuvasti laatuamme, ja tekniikkaamme, joten jatkossa pyrimme olemaan aina vain parempia. 

26. Mitä tarkoittaa ”screen out”?

Tarkoittaa sitä, että et kuulu kyselyn kohderyhmään, ja sen sijaan että käyttäisit turhaan aikaasi kyselyn täyttämiseen niin kysely katkaistaan. (normaalisti parin ensimmäisen kysymyksen jälkeen) Tämä voi tapahtua silloin tällöin siitäkin huolimatta, että olet valikoitunut kohderyhmään. Kysely, joka keskeytyy ”screen out” tekstiin,ei ole korvaukseen oikeuttava kysely, koska tietoja ei käytetä. 

27. saan virheilmoituksen ”The system is currently experiencing a high amount of requests,please try again”(suom.Järjestelmällä on tällä hetkellä suuri määrä pyyntöjä, yritä myöhemmin uudelleen)

Harvoissa tapauksissa suuri määrä ihmisiä yrittää osallistua kyselyyn samanaikaisesti, ja saat virheilmoituksen. tämä on tilapäinen ongelma, joka syntyy, kun järjestelmä kuormittuu liikaa. Suosittelemme, että yrität hetken kuluttua uudelleen. 

28 . Saan virheilmoituksen error ”you are attempting to enter Samplicio.us through an invalid entry link” (suom. yrität päästa samplicio.us sivustolle virheellisen linkin kautta) Pahoittelemme häiriötä.

Jos saat tämän viestin, ota yhteys tukitiimiimme membersupport(at)cint.com tai support(at)triaba.com 

31. Miten voit ottaa evästeet

Google Chrome (15.0)

  1. Klikkaa valikkokuvaketta  selaimen yläpalkissa.
  2. Valitse Asetukset .
  3. Klikkaa Näytä lisäasetukset -linkkiä.
  4. Valitse Tietosuoja-osiossa Sisältöasetukset .
  5. Varmista avautuvan valintaikkunan Evästeet-osiossa, että Salli paikallistietojen asettaminen -asetus on valittu, jotta ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeet sallitaan.
  6. Valitse Sulje .